3de dag Las Vegas

9 april 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag mochten we onze camper gaan halen. Tegen half twee moesten we er zijn, dus we konden eerst nog wat anders doen. Opnieuw met de bus naar het zuiden van de strip, want daar wilde ik toch wel graag een foto bij het beroemde “Welcome to Las Vegas” bord. Er stond iets te veel volk naar onze goesting en om nu een half uur in de rij te gaan staan om die foto te trekken…

Nog een leuke anekdote van Lars: papa, wil jij mijn koopchauffeur zijn? Koopchauffeur Lars? Ah ja, je zegt toch ook kooppiloot (co piloot)? Hij begrijpt nu nog altijd niet waarom dit mis is!

Om half twee stipt waren we bij de verhuurfirma van onze camper. Net als  zo’n 20 anderen. Meer dan 3 uur hebben we moeten wachten tot we onze camper kregen! Ondertussen zat ik met de schrik dat mijn mastercard ook geblokkeerd zou zijn. Mijn visa was al geblokkeerd, ondanks het feit dat Hans deze had laten openstellen voor de US. Als ik mijn mastercard niet bij had gehad, dan hadden we sinds zondag al dik in de miserie gezeten. En op paasmaandag moet je in België niet naar de bank bellen.

Enfin, tegen 17u hadden we onze camper. Groter dan ik dacht, maar hij was wel heel versleten. Rammelde langs alle kanten. Eerst naar de Wallmart om de hoogst noodzakelijke boodschappen te doen (alhoewel, er waren ook heel wat niet noodzakelijke spullen bij). Toen we terug buiten kwamen was het donker. Om dan nog de woestijn in te trekken, vond ik niet zo’n goed idee. Op de parking van de wallmart (die 24/24 open is) mag je kamperen, dus hebben we dat maar gedaan. Uiteindelijk was het wel gezellig en zagen we de humor er van in, maar het was geen leuke dag. We zijn pizza gaan halen op de hoek en hebben een goede fles wijn gekraakt (waar we trouwens aan de kassa onze ID moesten laten zijn omdat je blijkbaar 40 (!) moet zijn om rode wijn te kopen????)

Dus geen goede start van ons RV avontuur, Lars verwoordde het als volgt: "nu zijn we echte zwervers geworden”!