Zion National Park

9 april 2015 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Een korte en ook niet zo’n geweldige nacht. Omdat de wallmart 24/24 open is, trekt dit natuurlijk ’s nachts ook wel een ander publiek. Ik voelde me niet altijd op mijn gemak en dacht verschillende keren dat er iemand aan ons deur stond. Politie is ook een aantal keren op de parking komen kijken… Dus kamperen op de parking van de wall mart is niet echt een aanrader, zeker niet in zo'n grote stad als Las Vegas...

Een heerlijke rit naar Zion. Eerst echt woestijn, dan stilletjes toch wat groen maar de rotsen blijven overheersend. Onze kampplaats was nog vrij, ondanks het feit dat we gisteren niet kwamen opdagen. Supervriendelijke rangers ook.

In het visitor center gevraagd naar een leuke wandeling met kinderen, maar toch uitdagend genoeg.

We kozen voor de Kayenta Trail, the Upper Emerald pool trail en de lower Emerald pool trail. Samen goed voor zo'n 3 mijl, maar we hebben daar wel bijna 2 uur over gedaan. Het was uitdagend genoeg en het stoorde absoluut niet dat we daar niet alleen waren.

Zion is nu al mijn favoriet, ben benieuwd of Bryce, Seqoia en Yosemite dit kunnen overtreffen.

Dan hout en vlees gaan halen en zoals echt kampeerders een barbecuetje gedaan. Een slaatje, rundsvlees en gebakken bonen.

Nog enkele uitspraken van Lars:

- we waren de andere u aan het volgen (als ze tijdens de wandeling iemand anders in mijn plaats aan het volgen waren)

- wat doen ze met die tips eigenlijk? (het heeft toch wel enkele dagen geduurd voor Lars door had dat het om geld ging en niet om hints).

Of het het barbecue vlees was, de vele marshmellows, de vele ontbijtijsjes in las vegas of gewoon een buikgriepje, weten we niet maar Lars is in elk geval 's avonds heel ziek geworden. Ik bespaar jullie hier de details maar er kwam veel keukenrol en hygiëne doekjes aan te pas om alles op te kuisen.

Dan is ook nog het weer erg veranderd. Overdag was het heerlijk om te wandelen. Zo'n 25°C in de zon, in de schaduw heerlijk fris. Ik ben blij dat we dit in de lente kunnen doen en niet in de hitte van de zomer in zo'n volgepakte shuttle bus het park moeten inrijden. Maar vanaf woensdagmorgen is het dus beginnen regenen en was het zeker 15°C kouder. Geen weer om veel te doen, dus maar onmiddellijk na het ontbijt vertrokken naar Brice. Spijtig dat we maar een halve dag van Zion hebben kunnen genieten door te late levering camper en het slechte weer, maar het was zeker de moeite om te zien.