Sequoia National park

12 april 2015 - Sequoia National Forest, California, Verenigde Staten

Geen elektriciteit, geen stromend water, geen wifi, geen gsm ontvangst, maar wel een mooi riviertje en een idyllisch plekje waar de hertjes tot aan de camper komen. Bij elke kampplaats stond een metalen bak om alle eten in te bewaren (als je met een tent kwam kamperen). De beren komen hier tot aan je auto op zoek naar eten.

Wat een heerlijke kampplaats met enkel het fluiten van vogeltjes en het geluid van watervallen als je ’s morgens wakker wordt. Lars is er zeker van dat er vannacht een beer aan onze camper is geweest. Ik heb gelukkig niets gehoord.

Toch nog even gaan informeren bij het visitor center, maar neen hoor, als we de grote bomen willen zien moeten we weer helemaal rondrijden zoals op de weg hiernaar toe. Dan maar vertrekken van op onze kampplaats voor een stevige wandeling. De “Marble Falls trail” zou ons in een klim van 6,3 km waarin we 800 meter zouden klimmen naar een waterval brengen. Een beetje zeuren op de weg er naar toe, maar de inspanningen werden beloond. Heerlijk ijskoud water en een half uurtje ploeteren in het water om daarna weer helemaal via hetzelfde pad naar beneden te gaan. Prachtige natuur, heerlijke geuren, zeer avontuurlijke wandeling (af en toe zelfs echt wel gevaarlijk). Kortom genieten.

Ofwel was het echt een buikgriep en moet iedereen er stilletjes aan geloven, ofwel had Joren een zonneslag, maar ook hij was na de wandeling misselijk. Gelukkig raakte hij op tijd uit de camper, we hadden geen zin om een tweede keer te beginnen vegen….

En dat heeft zo de hele avond geduurd.

Nog enkele uitspraken van Lars:

Duren de uren hier even lang als thuis? Het lijkt alsof de uren hier sneller voorbij gaan, de dag is zo voorbij!

Omdat we met de camper niet vanuit onze kampplaats (Potwisha) naar de General Sherman tree konden rijden, zijn we de tweede dag weer helemaal via Visalia naar Kings Canyon gereden. Dat was niet zo’n enorme omweg naar Yosemite (2 uur). Daar konden we naar de General Grant tree gaan kijken. En het is echt waar wat ze zeiden: je ziet pas hoe groot die bomen zijn als je er voor staat. We dachten telkens dat we DE boom zagen, maar dan zagen we een beetje verder nog een dikkere boom en gingen we nog wat verder. Uiteindelijk ook in Kings Canyon nog een uurtje gewandeld.

1. Fernand Jordens:
    15 april 2015
    Best wel avontuurlijk. De ongemakken moet je maar erbij nemen.
    En nu in het drukke San Francisco na de stilte in de woestijnen.
    Hopelijk is iedereen nu genezen.
    Knuffel en tot later.