Bryce Canyon

9 april 2015 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

De rit van Zion naar Bryce duurt met de camper +/- 2 uurtjes. In het begin is het wel mooi, maar eens uit het Zion park is er niet veel meer aan (of zijn we de prachtige uitzichten al gewoon aan het worden).

Tegen de middag waren we in Bryce. We hebben trouwens vandaag pas opgemerkt dat we van tijdzone zijn veranderd tussen Las Vegas en Zion: we zijn even terug een uurtje "dichter bij huis".

Tot onze verrassing lag er sneeuw op onze kampplaats. We wisten dat het hier kouder zou worden en dat het vandaag een slechte dag zou zijn, maar SNEEUW? Lars was nog steeds ziek dus werd een namiddagje rusten in de camper. Hebben we meteen ook de verwarming kunnen uittesten, want het zou 's nachts tot -10°C worden.

Deze kampplaats ligt niet in het park zelf, maar er vlak buiten. Ruby's Inn is een heel complex met zowel hotel, tipi's, RV campplaats en kampeerhuisjes en ik vreesde op voorhand een beetje dat het te druk zou zijn, maar het valt heel goed mee. Waarschijnlijk omdat het nog zo koud is. In het hoogseizoen kan het hier wel eens veel te druk worden. Voordeel is wel dat je kan genieten van een binnenzwembad, je kan de was doen, er zijn propere douches en alles is voorzien om je RV te vullen en te ledigen.

De dag dat we aankwamen in Bryce bleek trouwens de koudste dag sinds december hier. Hebben we weer goed gepland!

Maar de 2de dag was een schitterende dag. Helblauwe hemel maar wel koud. Rond de middag zo'n 11°C gehaald dus in de zon viel het nog mee. Als wandeling hebben we gekozen voor de Navajo trail. Als je dan nog een aansluitende trail kiest kan je helemaal van sunrise point naar sunset point wandelen. Heel mooie uitzichten, maar wat betreft wandeling toch niet zo mooi als Zion. Het kamp zelf is ook helemaal niet groot. Er is enkel één lange weg van +/- 25 km lang die we helemaal afgereden hebben om dan op de terugweg een aantal keren te stoppen voor foto's.

Spijtig dat we Bryce niet eerst hadden gedaan. Dan hadden we door onze vertraging bij de verhuurfirma 1 dag Bryce en 2 dagen Zion gehad. Dat was beter geweest want Zion hebben we niet helemaal kunnen doen.

Niet dat Bryce niet de moeite was, kijk maar naar de foto's! Maar 1 dag was voldoende geweest.

Larsje is trouwens weer helemaal beter. Waarschijnlijk een laat effect van de jetlag. Hij heeft zich de eerste dagen volledig gegeven en dat heeft zijn tol geeist.

Correctie van de laatste zin: ’s avonds à la Hans een restaurantje gevonden, zo helemaal ergens achterin en heel speciaal. Een Amerikaans lekker restaurant zoals je ze niet veel vindt. Echt goed eten ook. Lars bleek toen toch niet niet genezen en kreeg terug enorme last van krampen. Net toen we ons hoofdgerecht kregen. Snel snel naar binnen dat lekker eten… zonde toch.

1. Fernand Jordens:
    9 april 2015
    Lijkt me wel heel leuk maar ook wel spannend.
    Knuffel aan iedereen.
  2. Mia Jacobs:
    9 april 2015
    AMAI wat een avontuur !
    Hopelijk wordt Lars vlug beter ! Geef hem een dikke knuffel !
    En zo bonen eten en dan met zen vieren in zo een camper slapen , valt dat wel mee ??
    Hier mooi lenteweer , vandaag 18 gr en morgen 20 gr.!
    Amuzeer jullie nog !
    Dikke kus 11