Yosemite Nationaal park

14 april 2015 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Uiteindelijk waren we om 17u aan de grens van het yosemite park. Aan de ingang vertelden ze ons doodleuk dat onze camping nog een uurtje rijden was. In het park! Zo groot is dat park. Wel een heel mooi park om door te rijden. En wat een prachtige kampplaats tussen de hoge bomen. We lagen op north pines. Geen elektriciteit, geen stromend water, geen gsm ontvangst, geen wifi, maar je moet wel 6 maanden op voorhand reserveren. Nu begrijp ik waarom. Het is echt de moeite om te proberen om te slapen in zo’n park. Je boet wat in aan comfort, maar ’s morgens wakker worden in zo’n park is echt wel super.

We zijn uiteindelijk maar 1 avond in Yosemite gebleven, maar we hebben wel meteen besloten dat we hier nog eens naar toe willen terug komen. We hebben dan ook maar 1 wandeling kunnen doen, terwijl er hier zo veel te zien is. We zijn ook niet helemaal tot aan de Nevada falls gegaan, dat was nog eens een paar uren klimmen en we wilden op tijd vertrekken. Weer een hele mooie wandeling met een spectaculaire klim naar de Vernan falls en veel eekhoorntjes.

Tijdens de wandeling nog een uitspraakt van Lars: mama wat betekent “tired”. Moe, zeg ik. Then I am very tired zegt Lars!

De rit van Yosemite naar San Francisco duurde weer langer dan verwacht. Onze RV moest  voor 11u ingeleverd worden, daarom besloten we om al op dinsdagavond richting westen te rijden. We hadden gehoopt na 4u rijden in de buurt van San Francisco nog een mooie kammplaats te kunnen vinden, maar dat is jammer genoeg niet gelukt. We hebben meer dan 5u gereden en niet meer op tijd een camping kunnen vinden. Ik was het kaaertlezen ondertussen ook wel heel beu  geworden. Zi zijn we dan maar geëindigd waar we ook begonnen zijn: op de parking van de walmarkt. Zo”n drukke parking valt toch tegen als je van de north pines camping in yosemite komt.

Onderweg vooral foto’s getrokken van het effecy van de grote bosbranden hier vorig jaar.

1. Fernand Jordens:
    16 april 2015
    En nu nog genieten van San Francisco en Alcatraz.
    Tot zondag.