San Francisco

18 april 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een korte nacht op de parking van de walmarkt moesten we nog een dumpstation vinden om onze RV te ledigen. Dat bleek niet zo simpel als gedacht. Gelukkig waren ze hier bij Cruising America iets vriendelijker dan in Las Vegas en hebben zij ons naar een tankstation gestuurd waar ze voor 8 dollar onze .... wel wilden.

We wilden eerst met de BART  (plaatselijke trein) naar San Francisco rijden omdat het toch gauw zo’n 40 km was tot aan ons hotel. Maar uiteindelijk zagen we dat toch niet zitten, zeulen met 4 koffers en 3 rugzakken. We wilden nu vooral zo snel mogelijk en zo gemakkelijk mogelijk naar ons hotel. Dus werd het toch een taxi. Een echte limo dan nog wel. Lars gelukkig!

Het was heerlijk om terug langdurig en warm te kunnen douchen dus namen we daar allemaal uitgebreid de tijd voor.

En dan kwam de vraag hoe we San Francisco het best zouden ontdekken op 3 dagen tijd. Uiteindelijk hebben we eerst wat op Fishermann’s warf gewandeld (vlak bij het hotel) om dan met de cable car de stad wat verder te verkennen. Heel leuk die cable car, blij dat we dit eens gedaan hebben. ’s Avonds was er dan de lang verwachte basketbal match tussen de golden state warriors en de Denver nuggets (de chicken nuggets bleef Lars maar zeggen). De match wordt gespeeld in Oakland, dus namen we de BART ernaar toe. De match zelf was super, we hebben er allemaal van genoten. Lars vond het geweldig toen het volkslied live werd gezongen (hij stond zoals de Amerikanen recht met de hand op het hart), Joren was super onder de indruk en we kregen nog een heel spannende wedstrijd te zien (the closest win for the warriors this season). Echt blij dat we dit gedaan hebben. We zijn ook met de Bart terug naar San Francisco gereden, maar aan het station liepen op dat uur toch iets te veel duistere figuren rond, dus namen we maar de taxi terug naar ons hotel.

De tweede dag zijn we rustig begonnen. Zo rustig dat we ons nog moesten haasten om op tijd (om 11u30) de boot te halen naar Alcatraz. Die ticketten hadden we op voorhand moeten bestellen, want ze zijn altijd al dagen op voorhand uitverkocht. We hadden echt geluk met het weer. Zelfs op het eiland was het t-shirten weer. Alcatraz was zeker de moeite. De audio rondleiding was in het Nederlands, dus voor Lars en Joren ook heel leuk.

Het was zelfs zo mooi weer dat we besloten om in de namiddag wat te gaan zwemmen in het openlucht zwembad van het hotel. Nu hebben we echt alles gehad op deze vakantie: city trip met Las Vegas en San Francisco, mooie natuur met de parken, een stukje Amerika gezien (1650 miles gereden) en nu nog een beetje zonvakantie erbij!

De laatste dag wilden we fietsen tot over de Golden Gate bridge. Hans en Lars op een tandem, Joren en ik gewoon per fiets. Halfweg zagen we echter dat de brug vandaag helemaal in de mist lag. Dit gebeurt wel vaker, maar de voorbije dagen was er geen mist te zien. Pech dus, dat we net op de laatste dag dit wilden doen. We hebben uiteindelijk toch nog 2 uurtjes rondgefietst, onder andere in de wijken met meer exclusieve villa’s. Mooi om te zien.

Tenslotte nog onze laatste keer shoppen (Joren oa een shirt van de Golden State warriors en nieuwe basketschoenen) en dan richting luchthaven. Omdat onze vlucht zo vroeg is, gaan we onze laatste nacht naar een hotel vlakbij de luchthaven.