1ste dag Las Vegas

4 april 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De eerste dag is half om, maar we zijn toch al terug op de kamer om even uit te rusten. Op onze nieuwe kamer dan wel....

Onze kamer gisterenavond was niet echt rotslecht, maar als je met 3 mannen op de kamer ligt en je wordt dan wakker van het gesnurk van nog een andere man, in de kamer naast je, dan is dat toch maar raar....

We hebben een nieuwe kamer gekregen in het hoofdgebouw zonder bij te betalen, met dikke muren en een propere badkamer zonder onaangenaam geurtje!

Vanmorgen dus al vroeg aan het ontbijt. Net  voor openingstijd om 7u waren we present. Van sla met groentjes en mexicaanse wrap tot pannenkoeken, gebakjes en ijsjes... van alles was er behalve brood met gelei of corn flakes. Langs ons lag iemand aan de ontbijttafel te slapen, dan besef je toch weer dat dit las vegas is, city of sin.

Om van het ontbijtbuffet de straat op te gaan moet je wel door het casino gaan. Hans wilde toch even aan de kindjes laten zien hoe zo'n jackpot werkt. Maar dat duurde geen 10 seconden of security stond naast hem. Kinderen mogen niet kijken naar gokkende mensen, mogen niet blijven stil staan in het casino ...

Om 8u waren we al op straat, klaar om de strip een heel stuk af te wandelen. Foto's trekken van hotels en uitzichten. Uiteindelijk ook in een shopping mall terecht gekomen waar ze het daglicht buiten hielden door het plafond er te laten uitzien als een hemel bij valavond. Met lichten en verfeffecten. Joren en ik werden daar na een half uurtje zo gek van (kwam dat door de jet lag?) dat we echt naar buiten moesten.

Iets gaan drinken leek ons wel wat toen we half weg waren, maar dat was niet zo simpel met de kinderen er bij. Ofwel mochten ze gewoon niet binnen, ofwel kregen ze niets, ofwel mochten ze niet bij de bar staan,.... de kinderen hadden gewoon dorst en wilden frisdrank maar dat bleek niet te lukken. Liever de kinderen dorst laten lijden dan hen bloot te stellen aan de zondes van volwassenen: het klaar maken van alcoholische dranken. Raar hoe waarden zo kunnen verschillen.

Namiddag zijn we dan het zwembad van Circus Circus gaan verkennen. De jongens vonden het heel leuk meer moet daar niet over gezegd worden.

Omdat de achtbaan in het hotel toch wel de moeite zou zijn hebben we voor het avondeten 1 ritje gemaakt in zo'n achtbaan. Het was de moeite, die 1min23s :) .De meeste mensen nemen hier een dagkaart maar dat leek ons toch wat zonde, om de hele dag in zo'n indoor atractiepark rond te hangen.

Het avondeten was opnieuw het buffet want we waren ondertussen zo gaar als iets. Tegen 8 u lagen we allemaal in ons bed!

Het was een leuke eerste dag.